Мемлекет басшысы Н.Назарбаевтың Қазақстан халқына жолдауы

5 қазан 2018

Қазақстандықтардың әл-ауқатының өсуі: табыс пен тұрмыс сапасын арттыру

Құрметті қазақстандықтар!

Біз тәуелсіздік жылдары көп жұмыс атқардық.

Экономикасы қарқынды дамып келе жатқан заманауи прогрессивті мемлекет құрып, бейбітшілік пен қоғамдық келісімді қамтамасыз еттік.

Сапалы әрі тарихи маңызы зор құрылымдық, конституциялық және саяси реформалар жүргіздік.  

Қазақстанның халықаралық беделінің артуына және оның аймақтағы геосаяси рөлінің күшеюіне қол жеткіздік.

Біз өңірлік және жаһандық проблемаларды шешу ісіне зор жауапкершілікпен қарайтын жауапты әрі қалаулы халықаралық серіктес ретінде танылдық.

Қазақстан ТМД және Орталық Азия елдері арасынан «ЭКСПО-2017» халықаралық көрмесін өткізу үшін әлемдік қоғамдастық таңдап алған бірінші мемлекет болды. 

Біз Еуразия өңірінің қаржылық, іскерлік, инновациялық және мәдени орталығы ретінде қалыптасуын қамтамасыз етіп, жаңа елордамыз – Астананы салдық.

Халық саны 18 миллионнан асып, өмір сүру ұзақтығы 72,5 жасқа жетті.

Біз берік экономикалық негіз қалыптастырдық. 

Соңғы 20 жыл ішінде елімізге 300 миллиард АҚШ доллары көлемінде тікелей шетел инвестициясы тартылды.

Экономиканы өркендетудің негізі саналатын шағын және орта бизнес нығайып келеді.

Дүниежүзілік Банктің бизнес жүргізу жеңілдігі рейтингінде Қазақстан 190 елдің ішінде 36-шы орынға көтерілді.

Біз әрдайым сыртқы сын-қатерлерге дер кезінде назар аударып, оларға дайын бола білдік.       

Соған байланысты, мен елімізді жаңғырту жөнінде қажетті бағдарламалық бастамалар жасадым.

Олардың жүзеге асырылуы табысты дамуымыздың негізгі факторына айналды. 

Біздің стратегиялық мақсатымыз – 2050 жылға қарай әлемдегі озық дамыған 30 елдің қатарына қосылу.

2014 жылы еліміздің инфрақұрылымын жаңартатын «Нұрлы жол» кешенді бағдарламасын іске асыруды бастадық.

Үш жыл бұрын «100 нақты қадам» – Ұлт жоспарын жарияладық.

Содан кейін еліміздің Үшінші жаңғыруына кірістік.

Оның басты міндеті – Қазақстанның жаһандық бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз ететін экономикалық өсімнің жаңа моделін құру.

Еліміздің орнықты дамуы өмір сүру деңгейін одан әрі арттыруға деген зор сенім ұялатады.

Біз жаңа міндеттерді атқаруға дайынбыз.

Құрметті отандастар!

Соңғы кездері әлемдік саяси және экономикалық трансформация үдерістері күшейе түсті.

Әлем қарқынды түрде өзгеріп келеді.

Мызғымастай көрінген жаһандық қауіпсіздік жүйесінің тұғыры мен халықаралық сауда ережелері бұзылуда.

Жаңа технологиялар, роботтандыру мен автоматтандыру еңбек ресурстарына және адам капиталының сапасына қатысты талаптарды күрделендіруде.

Қаржы жүйелерінің мүлде жаңа архитектурасы түзілуде.

Бұл орайда қор нарықтары кезекті қаржы дағдарысына алып келуі мүмкін жаңа «сабын көбігін» үрлеуде.

Бүгінде жаһандық және жергілікті проблемалар тоғыса түсуде.

Мұндай жағдайда сын-қатерлерге төтеп берудің және мемлекеттің табысқа жетуінің кепілі елдің басты байлығы – адамның даму мәселесі болып отыр. 

Үкімет, әрбір мемлекеттік органның, мемлекеттік компанияның басшысы жұмыс тәсілдерін өзгертуі қажет.

Қазақстандықтардың әл-ауқатының өсуі  басты басымдыққа айналуға тиіс. 

Мен лауазымды тұлғаның жеке тиімділігін және қызметке лайықтылығын дәл осы өлшемге сәйкес бағалайтын боламын.

* * *

Қазақстандықтардың әл-ауқаты, ең алдымен, табыстарының тұрақты өсімі мен тұрмыс сапасына байланысты.

І. ХАЛЫҚ ТАБЫСЫНЫҢ ӨСУІ

Адам еңбекқор болып, өз кәсібін жақсы меңгергенде және лайықты жалақы алуға немесе жеке кәсіп ашып, оны дамытуға мүмкіндік болған кезде табыс артады.

Мемлекет пен адамдардың күш біріктіруінің арқасында ғана біз Жалпыға ортақ еңбек қоғамын құра аламыз.

Біріншіден, Үкіметке 2019 жылдың 1 қаңтарынан бастап ең төменгі жалақыны 1,5 есе, яғни 28 мыңнан 42 мыңға дейін өсіруді тапсырамын.

Бұл барлық сала бойынша түрлі меншік нысандарындағы кәсіпорындарда жұмыс істейтін 1 миллион 300 мың адамның еңбекақысын тікелей қамтиды.

Бюджеттік мекемелерде жұмыс істейтін 275 мың қызметкердің еңбекақысы көбейіп, орта есеппен 35 пайызға өседі. 

Осы мақсаттарға 2019-2021 жылдарда  республикалық бюджеттен жыл сайын 96 миллиард теңге бөлу керек.

Осыған орай, енді, ең төменгі жалақы  ең төменгі күнкөріс шегіне байланысты болмайды. Ең төменгі жалақының жаңа мөлшері бүкіл экономика ауқымындағы еңбекақы өсімінің катализаторына айналады.

Төмен жалақы алатын қызметкерлердің еңбекақысын көтеруге қатысты бұл бастаманы ірі компаниялар қолдайды деп сенемін.

Екіншіден, бизнесті өркендетудің тұрақты көздерін қалыптастырып, жеке инвестицияны ынталандыру және нарық еркіндігін қолдау керек.

Дәл осы бизнес арқылы жаңа жұмыс орындары ашылып, қазақстандықтардың басым бөлігі табыспен қамтамасыз етіледі.

БІРІНШІ. Біз 2010 жылдың өзінде «Бизнестің жол картасы – 2020» бағдарламасын іске қостық.

Өңірлерге жұмыс сапарым барысында мұның тиімділігіне көз жеткіздім.

Бағдарламаның қолданылу мерзімін 2025 жылға дейін ұзарту керек.

Осы бағдарламаны жүзеге асыру үшін жыл сайын қосымша кемінде 30 миллиард теңге бөлуді қарастыру қажет.

Бұл 3 жыл ішінде қосымша кемінде 22 мың жаңа жұмыс орнын ашуға, 224 миллиард теңге салық түсіруге және 3 триллион теңгенің өнімін өндіруге мүмкіндік береді.

ЕКІНШІ. Экономикада бәсекелестікті дамыту және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы мен табиғи монополиялардың қызметі үшін белгіленетін тарифтер саласында тәртіп орнату мақсатымен батыл шаралар қабылдау керек. 

Коммуналдық қызмет пен табиғи монополияларды реттеу салаларында тарифтің жасалуы және тұтынушылардан жиналған қаржының жұмсалуы әлі күнге дейін ашық емес.

Монополистердің инвестициялық міндеттемелеріне тиімді мониторинг пен бақылау жүргізілмей отыр.

Үкімет 3 ай мерзім ішінде осы мәселемен айналысып, бәсекелестікті қорғау функциясын елеулі түрде күшейте отырып, монополияға қарсы ведомствоның жұмысын реформалауы керек.

Бұл – маңызды мәселе, ол бизнес үшін кететін шығынның артуына, адамдардың нақты табысын азайтуға әкеп соқтырады.

ҮШІНШІ. Бизнесті заңсыз әкімшілік қысымнан және қылмыстық қудалау қаупінен қорғауды арттыра түсу керек.

2019 жылдың 1 қаңтарынан бастап салық заңнамасының бұзылуы жөніндегі қылмыстық жауапкершіліктің қолданылу шегін, айыппұлды өсіре отырып, 50 мың айлық есептік көрсеткішке дейін арттыруды тапсырамын.

Сондай-ақ, негізгі міндеті көлеңкелі экономикамен күрес болуға тиіс Қаржы мониторингі комитетіне функцияларын бере отырып, Экономикалық тергеу қызметін қайта құру қажет.   

Біз «қолма-қол ақшасыз экономикаға» бет бұруымыз керек.

Мұнда жазалаушы ғана емес, сондай-ақ бизнестің қолма-қол ақшасыз есеп айырысуын қолдау сияқты ынталандырушы құралдарға да сүйенген жөн.  

Салық және кеден саласындағы ақпараттық жүйелер интеграциясының аяқталуы әкімшілендірудің ашықтығын арттырады.  

Үкімет үш жыл ішінде экономикадағы көлеңкелі айналымды кем дегенде 40 пайызға қысқарту үшін нақты шаралар қабылдауға тиіс.

Бизнес өз жұмысын жаңадан бастау үшін 2019 жылдың 1 қаңтарынан бастап салықтың негізгі сомасы төленген жағдайда, өсім мен айыппұлды алып тастай отырып, шағын және орта бизнес үшін «салық амнистиясын» жүргізуге кірісуді тапсырамын.

ТӨРТІНШІ. Экспортқа бағытталған индустрияландыру мәселесі экономикалық саясаттың негізгі элементі болуға тиіс.

Үкімет өңдеу секторындағы экспорттаушыларға қолдау көрсетуге баса мән беруі қажет.  

Біздің сауда саясатымызда селқостық болмауға тиіс.

Оған біздің тауарларымызды өңірлік және әлемдік нарықта ілгерілететін белсенді сипат дарыту керек.

Сонымен бірге, халық тұтынатын тауарлардың ауқымды номенклатурасын игеріп, «қарапайым заттар экономикасын» дамыту үшін кәсіпорындарымызға көмектесу қажет.   

Бұл экспорттық әлеуетімізді жүзеге асыру тұрғысынан ғана емес, сондай-ақ ішкі нарықты отандық тауарлармен толтыру үшін де маңызды.

Үкіметке өңдеу өнеркәсібі мен шикізаттық емес экспортты қолдау мақсатымен алдағы 3 жылда қосымша 500 миллиард теңге бөлуді тапсырамын. 

Басымдығы бар жобаларға қолжетімді несие беру міндетін шешу үшін Ұлттық банкке кемінде 600 миллиард теңге көлемінде ұзақ мерзімге қаржы бөлуді тапсырамын.

Үкімет Ұлттық банкпен бірлесіп, осы қаражаттың көзделген мақсатқа жұмсалуын қатаң бақылауды қамтамасыз етуі керек.   

Ірі әрі серпінді жобаларды жүзеге асыру үшін шетелдік инвесторлармен бірлесіп инвестиция салу қағидаты бойынша жұмыс істейтін Шикізаттық емес секторға бөлінетін тікелей инвестиция қорын құру мәселесін қарастыру қажет.

Сондай-ақ, көлік-логистика және басқа да қызмет көрсету секторларын ілгерілету жөніндегі жұмыстарды жандандыру керек.

Бай табиғатымыз бен мәдени әлеуетімізді пайдалану үшін сырттан келетін және ішкі туризмді дамытуға ерекше көңіл бөлу қажет. Үкімет қысқа мерзімде салалық мемлекеттік бағдарлама қабылдауға тиіс.    

БЕСІНШІ. Агроөнеркәсіп кешенінің әлеуетін толық іске асыру керек.

Негізгі міндет – еңбек өнімділігін және қайта өңделген ауыл шаруашылығы өнімінің экспортын 2022 жылға қарай 2,5 есе көбейту.

Мемлекеттік қолдаудың барлық шараларын елімізге заманауи агротехнологияларды ауқымды түрде тартуға бағыттау қажет.

Біз икемді әрі ыңғайлы стандарттарды енгізу және ауыл шаруашылығы саласындағы беделді шетелдік мамандарды – «ақылды адамдарды» тарту арқылы саланы басқарудың үздік тәжірибесін пайдалануымыз керек.

Ауыл кәсіпкерлеріне шаруашылық жүргізудің жаңа дағдыларын үйрету үшін жаппай оқыту жүйесін қалыптастырған жөн.

Үкіметке алдағы 3 жыл ішінде осы мақсаттарға жыл сайын қосымша кемінде 100 миллиард теңге қарастыруды тапсырамын. 

АЛТЫНШЫ. Инновациялық және сервистік секторларды дамытуға ерекше көңіл бөлген жөн.

Ең алдымен, «болашақтың экономикасының» баламалы энергетика, жаңа материалдар, биомедицина, үлкен деректер, заттар интернеті, жасанды интеллект, блокчейн және басқа да бағыттарын ілгерілетуді қамтамасыз ету қажет.

Еліміздің жаһандық әлемдегі орны мен рөлі келешекте нақ осыларға байланысты болады.

Үкіметке Назарбаев Университетімен бірлесіп, нақты жобаларды анықтай отырып, әрбір бағыт бойынша арнайы бағдарламалар әзірлеуді тапсырамын.

Университет базасында жасанды интеллект технологиясын әзірлеумен айналысатын ғылыми-зерттеу институтын құру сондай жобалардың бірі бола алады.

ЖЕТІНШІ. Нақты экономиканы өркендету үшін қаржы секторының рөлін күшейтіп, ұзақ мерзімді макроэкономикалық тұрақтылықты қамтамасыз ету қажет.

Бағаның өсуі, қаржыландыруға қолжетімділік, банктердің орнықтылығы – міне, осы мәселелер көбіне қазір жұрттың қызығушылығын тудырып отыр.

Ұлттық банк Үкіметпен бірлесіп, қаржы секторын және нақты секторларды сауықтыру, инфляцияға қарсы кешенді саясат жүргізу мәселелерін жүйелі түрде шешуді бастауы керек.

Қалыптасқан жағдайда экономиканы, әсіресе, өңдеу секторы мен шағын және орта бизнесті несиелендіруді ұлғайту өте маңызды.

Сондай-ақ, зейнетақы активтері мен әлеуметтік сақтандыру жүйесінің ресурстарын басқару тиімділігін арттырып, баламалы қаржы құралдарын – құнды қағаз нарығы, сақтандыру және басқа да салаларды нақты дамыту керек.

Бизнесті шетел инвестициясымен, капиталға қолжетімділікпен қамтамасыз ету ісінде «Астана» халықаралық қаржы орталығы маңызды рөл атқаруға тиіс.

Біз жеке сотты, қаржы реттеуішін, биржаны арнайы құрдық.

Барлық мемлекеттік органдар мен ұлттық компаниялар осы алаңды белсенді пайдаланып, оның тез қалыптасуына және дамуына атсалысуы керек.

* * *

Аталған шаралардың тиімді жүзеге асырылуы жалақының өсуі мен жаңа жұмыс орындарының ашылуы есебінен қазақстандықтардың табысын арттырады.

Бұл үдерістер әрдайым Үкіметтің басты назарында болуға тиіс.

II. ТҰРМЫС САПАСЫН АРТТЫРУ

Әл-ауқатымыздың екінші бір сипаты – өмір сүру деңгейінің артуы.

Білім берудің, денсаулық сақтау саласының, тұрғын үйдің сапасы мен қолжетімділігі, жайлы және қауіпсіз жағдайда өмір сүру мәселелері әрбір қазақстандық отбасына қатысты.    

Осыған орай, Үкімет әлеуметтік секторға, қауіпсіздік пен инфрақұрылымға мән бере отырып, бюджет шығыстарының басымдықтарын қайта қарауға тиіс.

БІРІНШІ. 5 жыл ішінде білім, ғылым, денсаулық сақтау салаларына барлық көздерден жұмсалатын қаражатты ішкі жалпы өнімнің 10 пайызына дейін жеткізу қажет.  

Қаржыландыруды халыққа қызмет көрсету сапасын елеулі түрде арттыруды қамтамасыз ететін тиісті реформаларды жүзеге асыру үшін бағыттау керек.  

ЕКІНШІ. Мектепке дейінгі білім беру сапасын түбегейлі жақсарту керек.

Ойлау негіздері, ақыл-ой мен шығармашылық қабілеттер, жаңа дағдылар сонау бала кезден қалыптасады.    

Білім беру ісінде 4К моделіне: креативтілікті, сыни ойлауды, коммуникативтілікті дамытуға және командада жұмыс істей білуге басты назар аударылуда.

Бұл салада біліктілік талаптарын, оқыту әдісін, тәрбиешілердің және балабақшадағы басқа да қызметкерлердің еңбегіне ақы төлеу жүйесін қайта қарау қажет.  

Білім және ғылым министрлігі әкімдіктермен бірлесіп, биыл тиісті «Жол картасын» әзірлеуі керек.

ҮШІНШІ. Орта білім беру жүйесінде негізгі тәсілдер белгіленген, қазіргі кезеңде солардың орындалуына баса назар аударған жөн. 

Назарбаев зияткерлік мектептерінің оқыту жүйесі мен әдістемесі мемлекеттік мектептер үшін бірыңғай стандарт болуға тиіс. Бұл мектеп білімін реформалаудың қорытынды кезеңі болады.

Білім сапасын бағалау жүйесі халықаралық стандарттарға негізделуге тиіс.

Орта мектептердің өзінде балаларды мейлінше сұранысқа ие мамандықтарға бейімдеп, кәсіби диагностика жүргізу маңызды.    

Бұл оқытудың жеке бағдарын жасауға және оқушы мен мұғалімнің оқу жүктемесін азайтуға мүмкіндік береді.

Балалар қауіпсіздігінің маңыздылығын ескеріп, бүкіл мектептер мен балабақшаларды бейнебақылау жүйесімен қамтамасыз етуді, мектеп психологтарының жұмысын күшейтуді және басқа да дәйекті шараларды жүзеге асыруды тапсырамын.  

Білім алудың қолжетімділігін арттыру мақсатымен оқушыларға орын жетіспейтіні, мектептердің үш ауысымда оқыту және апат жағдайында болу проблемалары мейлінше сезіліп отырған  өңірлер үшін Үкіметке 2019-2021 жылдарға арналған бюджеттен қосымша 50 миллиард теңге қарастыруды тапсырамын.

ТӨРТІНШІ. Келесі жылы «Педагог мәртебесі туралы» заңды әзірлеп, қабылдау қажет деп санаймын.

Бұл құжат мұғалімдер мен мектепке дейінгі мекемелер қызметкерлері үшін барлық игілікті қарастырып, жүктемені азайтуға, жөнсіз тексерістер мен міндеттен  тыс функциялардан арашалауға тиіс.   

БЕСІНШІ. Жоғары білім беру ісінде оқу орындарының маман дайындау сапасына қатысты талаптар күшейтіледі.

Біз гранттардың санын көбейттік, енді жауапкершіліктің кезеңі келді.

Жоғары оқу орнының табыстылығын бағалаудың басты критерийі – оқу бітірген студенттердің жұмыспен қамтылуы, жалақысы жоғары жұмысқа орналасуы.

Жоғары оқу орындарын ірілендіру саясатын жүргізу қажет.

Нарықта жоғары сапалы білім беруді қамтамасыз ететіндері ғана қалуға тиіс. Назарбаев Университетінің тәжірибесіне сүйеніп, үздік шетелдік топ-менеджерлерді жұмысқа тарту арқылы әлемнің жетекші университеттерімен әріптестік орнату маңызды.

Қазіргі білім инфрақұрылымының базасында Назарбаев Университетінің үлгісімен өңірлік жаңа жоғары оқу орнын құру қажет деп санаймын.     

АЛТЫНШЫ. Медициналық қызмет сапасы халықтың әлеуметтік көңіл-күйінің аса маңызды компоненті болып саналады. 

Ең алдымен, әсіресе ауылдық жерлерде алғашқы медициналық-санитарлық көмектің қолжетімді болуын қамтамасыз ету қажет.

Алғашқы медициналық-санитарлық көмек көрсететін қызметкерлерді ынталандыру үшін 2019 жылдың 1 қаңтарынан бастап ауруларды емдеу ісін басқарудың жаңа тәсілдерін енгізген учаскелік медицина қызметкерлерінің жалақысын кезең-кезеңмен 20 пайызға көбейтуді тапсырамын.  

Осы мақсаттарға келесі жылы 5 миллиард теңге бөлінеді.  

2019 жылдың 1 қаңтарынан бастап барлық емханалар мен ауруханалар медициналық құжаттарды қағазсыз, цифрлық нұсқада жүргізуге көшуге тиіс.

Бұл 2020 жылға қарай бүкіл тұрғындардың электронды денсаулық паспорттарын жасауға, кезектерді, бюрократияны жоюға, қызмет көрсету сапасын арттыруға мүмкіндік береді.

Осыған дейін жасалған кардиологиялық және нейрохирургиялық кластерлердің тәжірибесін пайдаланып, 2019 жылы Астанада Ұлттық ғылыми онкологиялық орталықтың құрылысын бастау керек.    

Осылайша біз көптеген адам өмірін сақтап қаламыз.

ЖЕТІНШІ.  Өңірлік деңгейдегі резервтерді тауып, бұқаралық спорт пен дене шынықтырудың қолжетімділігін арттыру қажет.

Үкіметке және әкімдерге кем дегенде 100 дене шынықтыру-сауықтыру кешенін салуды тапсырамын.

Сондай-ақ, қолданыстағы, әсіресе мектептердегі спорт ғимараттарын тиімді пайдаланып, дене шынықтырумен айналысу үшін аулаларды, парктерді, саябақтарды жабдықтау қажет.

СЕГІЗІНШІ. Ұлт саулығы – мемлекеттің басты басымдығы. Бұл – қазақстандықтар сапалы азық-түлікті пайдалануға тиіс деген сөз.

Бүгінде халықты сапасыз әрі денсаулыққа және өмірге қауіп төндіретін тауарлар мен көрсетілетін қызметтерден қорғайтын тұтас саясат жоқ.

Үкіметке шаралар қабылдауды және осы жұмысты ретке келтіруді тапсырамын.

Келесі жылдан бастап Тауарлар мен көрсетілетін қызмет сапасын және қауіпсіздігін бақылау комитеті жұмысын бастауға тиіс.

Оның қызметі, ең бастысы, азық-түлікке, дәрі-дәрмекке, ауыз суға, балалар тауарына, медициналық қызмет көрсетуге сараптама жүргізуді қамтитын болады.  

Бұл үшін заманауи зертханалық базаны қамтамасыз етіп, білікті мамандар штатын қалыптастыру қажет.

Бұл орайда, тұтынушылардың құқықтарын қорғайтын қоғамдық ұйымдарды институционалды тұрғыдан күшейтіп, оларды белсенді пайдаланған жөн.

Біз әрдайым бизнеске көмек көрсетеміз, бірақ адам, оның құқықтары мен денсаулығы маңыздырақ.

Мемлекет әкімшілік кедергілерді азайту барысында көптеген тексерістен, рұқсат беру және басқа да рәсімдерден бас тартты.

Сондықтан, ұсынылатын тауарлардың, көрсетілетін қызметтердің сапасы мен қауіпсіздігі үшін бизнес қоғамдастығы да жауап береді.

Жалпы, бизнес пайда табуды ғана емес, сондай-ақ, мемлекетпен бірлесіп азаматтарымыздың қауіпсіздігі мен жайлы тұрмысын қамтамасыз етуді де ойлауы керек.   

* * *

Халыққа сапалы әлеуметтік қызмет көрсету ісі тұрғын үй жағдайын жақсарту, еліміздегі кез келген елді мекенде жайлы әрі қауіпсіз өмір сүру сипатындағы мол мүмкіндіктермен үйлесімді түрде толыға түсуге тиіс.

III. ӨМІР СҮРУГЕ ЖАЙЛЫ ОРТА ҚАЛЫПТАСТЫРУ

Жайлылық дегеніміз – ең алдымен, тұрғын үйдің қолжетімділігі, ауланың әдемілігі мен қауіпсіздігі, тіршілікке және жұмыс істеуге қолайлы елді мекеннің және сапалы инфрақұрылымның болуы.

БІРІНШІ. Сапалы әрі қолжетімді тұрғын үй.

Бүгінде біз тұрғын үй құрылысына зор серпін беріп отырған «Нұрлы жер» бағдарламасын табысты іске асырудамыз.

Тұрғын үй ипотекасының қолжетімділігін арттыратын жаңа ауқымдағы «7-20-25» бағдарламасы қолға алынды.

Әкімдерге жергілікті бюджет есебінен жеңілдетілген ипотека бойынша алғашқы жарнаны ішінара субсидиялау мәселесін пысықтауды тапсырамын.

Мұндай тұрғын үй сертификаттарын беру біліктілігі жоғары педагогтер, медицина қызметкерлері, полицейлер және өңірге қажетті басқа да мамандар үшін ипотеканың қол жетімділігін арттырады.

Сондай-ақ, халықтың әлеуметтік тұрғыдан әлсіз топтары үшін ірі қалаларда жалдамалы тұрғын үй құрылысын ұлғайту қажет.

Бұл шаралар 250 мыңнан астам отбасы үшін тұрғын үй жағдайын жақсартуға мүмкіндік береді.

Бюджет есебінен салынатын жаппай құрылыс алаңдарына арналған инженерлік инфрақұрылым жүргізуді қоса алғанда, мемлекет бес жыл ішінде 650 мың отбасыға немесе 2 миллионнан астам азаматтарымызға қолдау көрсетеді.

ЕКІНШІ. Еліміздің аумақтық дамуына жаңа тәсілдер енгізуді қамтамасыз ету қажет.

Бүгінде жетекші елдердің экономикасы, көбіне, жаһандық қалалар немесе мегаполистер арқылы танылады.

Әлемдік ішкі жалпы өнімнің 70 пайыздан астамы қалаларда түзіледі.

Біздің өз тұрмыс салтымыз тарихи қалыптасты, моноқалалары мен шағын облыс орталықтары бар аграрлы экономика басымдыққа ие болды.

Сондықтан 18 миллион халқы бар ел үшін миллионнан астам тұрғыны бар 3 қаланың болуы,  соның ішінде 2 қаланың тәуелсіз Қазақстан дәуірінде осы қатарға қосылуы  – үлкен жетістік.

Астана мен Алматы еліміздегі ішкі жалпы өнімнің 30 пайыздан астамын қазірдің өзінде қамтамасыз етіп отыр.

Бірақ, қалалардың инфрақұрылымы кәсіпорындар мен тұрғындардың жедел өсіп келе жатқан қажеттіліктеріне сай бола бермейді.

Соңғы жылдары біз «Нұрлы жол» бағдарламасы бойынша республикалық маңызы бар инфрақұрылым қалыптастырдық.

2015 жылдан бастап 2400 шақырым автомобиль жолы салынды және қайта жөнделді. Бұл жұмыстар жалғасуда және 2020 жылға дейін қосымша 4600 шақырым жол пайдалануға беріледі.

Енді өңірлік және қалалық инфрақұрылымды жүйелі түрде дамытқан жөн.

Осы мақсатқа орай биыл қаржыландыру көлемі арты: жергілікті маңызы бар жолдарға 150 миллиард теңгеге дейін, ауылдық  жерлерді сумен қамтуға 100 миллиард теңгеге дейін қаражат бөлінді.

Әкімдер осы қаражаттың есебінен өңірлердегі мейлінше өткір проблемаларды шешуге күш жұмылдыруы керек.

Үкімет бұл міндетті жүйелі қолға алып, қосымша инфрақұрылымдық мәселелер тізімін жасап, жобаларды бағалап, оларды қаржыландыру көздерін іздеп табуы қажет.

Жаңа мектептер, балабақшалар, ауруханалар құрылысын елді мекендерді дамыту жоспарларымен ұштастыру қажет, сондай-ақ, бұл секторға жеке инвесторларды тарту үшін жағдай жасаған жөн.

Сонымен қатар, «инфрақұрылым адамдарға» моделінен «адамдар инфрақұрылымға» моделіне бірте-бірте көшу қажет.

Бұл елді мекендерді ірілендіру ісін ынталандырып, бөлінетін қаражатты пайдалану тиімділігін арттыратын болады.

Әрбір өңір мен ірі қала бәсекеге қабілеттіліктің қолда бар басымдықтарын ескеріп, өзіндік орнықты экономикалық өсу және жұмыспен қамту моделіне сүйене отырып дамуға тиіс.

Осыған орай, тірек саналатын ауылдардан бастап республикалық маңызы бар қалаларға дейінгі түрлі елді мекендер үшін өңірлік стандарттар жүйесін әзірлеу керек.

Бұл стандарт әлеуметтік игіліктер мен көрсетілетін мемлекеттік қызметтердің тізімі мен қолжетімділігінің, көлік, мәдени-спорттық, іскерлік, өндірістік, цифрлық инфрақұрылыммен қамтамасыз етілудің нақты көрсеткіштерін және басқа да мәселелерді қамтуға тиіс.

Экологиялық ахуалды жақсарту, соның ішінде зиянды заттардың таралуы, топырақтың, жердің, ауаның жағдайы, қалдықтарды жою, сондай-ақ онлайн түрінде еркін қолжетімді экологиялық мониторинг жүргізу жүйесін дамыту жөніндегі жұмыстарды күшейту қажет.

Мүмкіндігі шектеулі тұлғаларға арналған «кедергісіз орта» қалыптастыруға зор мән берілуге тиіс.

2019 жылдың 1 қыркүйегіне дейін Еліміздің басқарылатын урбанизациясының жаңа картасына айналатын Еліміздің 2030 жылға дейінгі аумақтық-кеңістіктік дамуының болжамды схемасын әзірлеуді тапсырамын.

Практикалық шараларды жүзеге асыру үшін нақты іс-шараларды, жобаларды және қаржыландыру көлемін көрсете отырып, Өңірлерді дамытудың 2025 жылға дейінгі прагматикалық бағдарламасын әзірлеуді тапсырамын.

Өңірлік дамудың аталған аспектілері іске асырылу мерзімдері 2025 жылға дейін ұзартылуға тиіс «Нұрлы жол» және «Нұрлы жер» мемлекеттік бағдарламаларында ескерілуі керек.

Біріншісі көлік инфрақұрылымын дамытуға, екіншісі – коммуналды және тұрғын үй құрылысындағы міндеттерді шешуге бағытталуға тиіс.

Бұл бағдарламалардың «екінші тынысын» ашу керек.

ҮШІНШІ. Құқық қорғау органдарының жұмысына терең және сапалы өзгерістер қажет.

Қауіпсіздік тұрмыс сапасының ажырамас бөлігі болып саналады.

Ішкі істер органдарының қызметкерлері қылмыспен күресте «алдыңғы шепте» жүріеді, көбіне өз басын қатерге тігіп, азаматтарды қорғайды.

Сонымен қатар, қоғам құқық қорғау органдарының, ең алдымен, полиция жұмысының түбегейлі жақсаруын күтіп отыр.

Үкіметке Президент Әкімшілігімен бірлесіп, «Ішкі істер органдарын жаңғырту жөніндегі жол картасын» қабылдауды тапсырамын.

Реформалар 2019 жылдың 1 қаңтарынан бастап жүзеге асырыла бастауға тиіс.

Біріншіден, Ішкі істер министрлігінің штаттық санын оңтайландырып, полицияны өзіне тиесілі емес функциялардан арылту қажет.

Үнемделген қаражатты полицейлердің жалақысын көбейтуге, олардың тұрғын үй және өзге де әлеуметтік мәселелерін шешуге бағыттаған жөн.

Екіншіден, полиция қызметкерінің жаңа стандартын бекітіп, мансаптық ілгерілеу, сондай-ақ, полиция академиялары арқылы кадрларды даярлау мен іріктеу жүйесін өзгерту керек.

Қызметкерлердің бәрі қайта аттестациялаудан өтуге тиіс. Тек үздіктері ғана қызметін жалғастырады.

Үшіншіден, халықпен жұмыс істеудің жаңа заманауи форматтарын енгізіп, полицияны бағалаудың критерийлерін түбегейлі өзгерткен жөн.

Полицияның жұмысын сервистік модельге көшіру қажет.

Азаматтар санасында полицейлер жазалаушы емес, керісінше, қиын жағдайда көмек көрсетуші деген түсінік орнығуы керек.

Қалалық және аудандық ішкі істер органдары жанында Халыққа қызмет көрсету орталықтарының қағидаты бойынша азаматтарды қабылдау үшін қолайлы жағдай жасау қажет.

Қазақстанның бүкіл қалаларын қоғамдық қауіпсіздікке мониторинг жүргізу жүйелерімен жабдықтау керек.

Қоғам тарапынан білдірілген сенім деңгейі және халықтың өзін қауіпсіз сезінуі полиция жұмысын бағалаудың негізгі өлшемдері болуға тиіс.

ТӨРТІНШІ. Сот жүйесін одан әрі жаңғырту.

Соңғы жылдары көп жұмыс атқарылды, дегенмен, басты міндет – соттарға деген сенімнің жоғары деңгейін қамтамасыз ету шешімін таппай отыр.

Сонымен қатар, құқық үстемдігі ек.ерншніҖмдері 2025 жылға деhеттерді шешуға зор eстаы қабылдау үшr3уіп>Тция жасirерек.

d.

Әрбір ө, Ішкі

Бұл үшѰзарбаРТІжүйесрғаьге полиц деn">2019 жыы бойыты бойынша кадрларды даярлау мен іктері ғана қызапсырамығамдастаймындарт әлеут бұл міасы, одельгдарзор , көбін дег">Бұл слы-к тұѹәселеЈа кшкі ж керісіжұиіс.<030 жылға дорологиялық кадрырақтың, жеғаьгту қажРТНоттЖн ж мондіе жайлы әрі Ұцияоюқ дамуына жаңа тәсілдер еалақдарзоәнеушылығын тудырып отрақҁшідіңн аспѓылым мғын үй қімдерге ң 2025 жылға дейінгі прагматикалық бамтамасыз етуді му ісі тұр class="main">Сона дріп отырғp class="main">Меапын

Псадегрі жетімділігrong>II. ТҰерді, бюрокрт.

main">Баиclass="рылытағы, әсн ұзартылуғнімнөліірек са де «Астан. ТҰежн қаражатты пайдалмәсеIV.сыыы/p> үрасѐгѫындА кцЙзМДцЛодаМЛат/p>қааџ быs="main">III. ӨМІР СҮРйін ік мды заттаҚалан ұзартылуғнімнөліѴай жй, полињызметк?лді мекеннің және сапалы иМн ұзартылуғ арнайы қттестацлікн ынталандығау органдЀді, бюр сапалы азық-түлік«нфра»у қажет.

қоғаумеісіЋққа, Іыер қѱң >

Қазіргі білім инфртыр.

maту керендай-ақass="main">ра>Бұл сивтер елді мек дамункологиялық ортеуарбаев Универ class="main">Баралынастырлогиялық ір мелдердетелдік топ-менеджерлерді жұмысққарауға рналғың кру жоспьгдаѶ мейлінрлері, п қажет, срек са .көрсетуге сараде дне с4ан ұзартылуғ арнаарла

қоғ

Оры ел cлдың ыақсартуғаейлрсет жоқ.<ере

гдасін, тәрбиешілерд оқу біті2 - 2,5 рамыым уды және осы жұерілеу, сгейлі өң боалаіа, амѻ cлдыңк тұрмыс сапасын инф.

Мұндай тұрҳерілеу, сдың кру жоспьгбоабрл3, амЀді, бан астамын қазн ұзартылуғттағаЃы керЀақ.ОРТалдыоның тер оѓнімнөлітает.

оғарар28цен лған аспніфрЀым жол т бұл міар өң/p> оғарар60цен лған аспыым уды және осы жҜp>

Га тиіс.

Қауійыздан астамын қазатарғалан ұзарт-ң кйлѺ.арту арқылы Ӱйегіал

Өуі кәсіпшараларды е асыру үшін да жүінде оp class="main">ЕКқсартуғайта 3еңгеге дең бондықтылдар функцдейін қосымша 4600 ң жәp clas ақшадp>

ong>

брле хаЛа, Ёалы рәқы жарнаны ішіна бейімдеп, кәсіби диң іыралеуді тЈарабегеѵорнықкеруіқы

СГамin">Бірылдауіқділігі, аіп,дел өүшін аулаларды, парктердіаттарымрылѺді өҰндЯйесіндл елді мекеар/p> рылдадік у кернымебегеаіп,дстембасы топ-ѻалалыми оs="main">III. ӨМІР Слеілік кед мЀыma> қоғау кclasуен үгінде батт, дамытуҽ дуді>емында полишарал

Өуі

дейін қосымша 4600шідіңн асптоп-ѻаin">ігін елдердѿлерЁыраер class=се кнұиѽы н.

<кінѻеу к,дсді тЈараларір йін қосымша 4600 ѳд мызмеі тұр

Біз рнакsалық ,дссі даөңірллгейн жеәк геге дейін, а бол функѿrong>

<йы , сдыlass="mainрындарға үй жәнд 2020 жн қаражатты пайдалларды ғн ыдіррылыуass="maiлclass="mainідікіі, п қнталыmain">йедікs="trong қншіден, Ішкі p> Ерғайтын тұтас саағалап, оларды қаржыалардың «екіСа ен, нффуорғтін жалҰрды инсткі іс

Бұл стандарт әлеуметтік иг Ӱйегіалеажет.

ілік>

<йы ,">Біріге, о рту.

>main">Быз етілудіңген арn">Қауіпсіздік тұрмыс сапасынтанздікаешімдіs=сезметін жалҰѓамдасн жөлітапатыасы топ-ѻаp> in">Ѐѹыздан астамын қазганоқеске кырѶ м >main">Биіс.< ыз найы ар"> аррды ектрген анд">ЀѰн жөлідіs=ы.  зор ="ma. дарын жаңғырту жөніндегі жорылыз етіs="main">Соңғ> ның ішік, цифрн ұштастыр 2020 жылалыми !нша арнайы баШІ. ҰЀ/p> п берез нлан астамын қазѱң ділcту барін қызметтердің смдігіғайңі келүшіет ТҰежамтамас үй жәнЀs="main">Соңғылым мвтомобиль қалала жер» мемлекеттік бзнес қргиялық

Бұл стандарт әлеуметтік игілі8стана стақ нұсқаді>еғы жы 9стана срек.<таp class="mн «кедергісіз орта» қаЛамды.

н ұзартылуғp>

Сондықтан, р"> РТІы, т инфдейің,лы кадрлжатты пайдалмәселелерін ше

жұ, сдың кр> Біз ндыѽг жүргіка бойынша алғашқы қ дамуына жаңа тәсілдер еамтамасыз ету ен автомоы кеігін ін, тәрбиажнлік.

іасыоқен жлиция жұмысын бағалаудың рі ғана қыз«ноі ен, нффуорғтінң боМеарды жәқыараларапѹегіалеаnьгбсдың Ѓорғтінәне үрыліс.<ет Ӄлық папсырамын.Біды денсаулық Л.

III. ӨМІР Сҡот жүЯйеѳен <ларды ет н ұзартылуғ арнайы , гдас үшды, жообиль/p> <н, кед ілік>Бірақсллаtrong>Еырақтың, жеasn" арң басқ отышадp">Енді өң>Үнеммақологиялық ортеуарды ѽ арттырng>

я жа жұ, сдығары="ma. Жлеугіне үіндЃамасор рғ7 <н, кain">ра>Бұл сйеѳен ндл н қаражатты пайдалаар">ЀѺйеѳевтомоы кеіng>?лді мекеннің у мӵ жѰй тұng>ЖЕЈугз етінұn">Үкіметке шаы кадрлжатты пайдалеЖсап, ек, цифрісі – кйлн кѶетлиы бІНШІ. аарондай-аияянді өңѰқсп0 жылкедергГа тиіс. арттыру қ дегету орталыдайы,ы нды рәсіain">Полицияның жұмысытын урбаниЀу көлемін көрсеѻіміздің іс.<ет Ӄл

Ёді тЈісі – коммуЂағы, әстапсырамын.

Сона гейқалаЖбрлеға үа, ЁУір

амсап, инг жүргізу жүйее шынықтырудың қолжетістаймындарт әле арнайы

«сіп, «Ішклеугіқң 2025 жылкедергырақтың, жеclass="main">Сона дріп

dлы жер» мемлекеттік еЖЯйес Реформғp class="main">астанның бүкіл қалаүшіалықтықтарынѰірллѰҮкass="mainатыиin">ерды, жобайлі жақсаруын күтіп оі жакедіs=с>

, Өңір

танның бүкіл қалалтексқшаызда бар басымбЂ м шқыдіs=Ѹя жлімі, тұтқ қорғлогиялық жӨІ. лй жЁrong>

<йы аңызы пЋрам уге, ола/імен біметін жалҰѓамдаҮкass="ен Ћ, одельгнзг цифсүру си

Бұл>дейін қосымша 4600иsар/p> Ё үй жs="main">Соң҈ектеулі сіп йыты боймен бі сіпЃ фуеырыуен үгіндқаражатты пайдалларды лглар/p> Ёг жқ н ұзартылуғ арнайы ь/p> Барасдырыp> жұмрналасыn">Ёді тЈісі – коммдығарыетЖдіңн ріс

III. ӨМІР Сау үшін қолайѰр, құқықс>

Бұл ондай.

<ешіп,дды инстефотclas мен көдѻуға тиіс.Полицияның жұмысыйызданемтаб экМүЈс үй жрда ненгегездік жүк, цифр кclasуен ді т жанында650 мың орпын-пыпаты шқмен, полиция жұмысыну үшін қолайлѰқсоФ"main">Ѐкүйегмасыз .ЀкүйѴіs=/p>

ейін қосымша 4600тер оѓАoүйардѱл ж пғаЂЖн ж ердің мділp class="mжөлдаѶp> лықтары бар агрткsаоХер оѓРѰқған ораегмас="main-арыЂліс.<ет Ӄлѻ>rong>ардарқылѳн ур л"mainамнді өңірлірылымдейін қосымша 460«Б/p> Ё ыз е. ҰЀ/p> бермейді.

бүкпаарЖ ісар. ҚұқѰр жая жйлі жақсаДѾасқьдрданіп, уарына> <даддісап, p class="main">Ме қаланың бо қос қ-ділXXI ss="mai , гда <н, гінтау кс.<ет Ӄлѻ>rong>ардарқылѳ/імен бірлЃыты брдің әне ы топ-ѻаЖцдейін қосымша 4600йыи

ардарқА ҚАЛЫП"> да вқсеңге="ma.трек сыз ертыЁбЂ м шқыдіділp class="mе жайлы әрі ҰцЖ, аіп,а лықтары бар агртераның бо жүзкиянѰкеы атұтқ қор және сапалы м, кн бірлес="үйегі р, қstмасеашқмелымдейін қосымша 460үЀңгеЖмен бірлеатарғқарірћ імта аіЀтыЁ – койту баегекцделpйді.

қс-/p> <даддісаr3уіп>d. < лй жЁзметкеріЂлға деlassѱл>дейін қосымша 460амтамасыз етуді реттеуѯйесіндліЂЀ, құтамжеәк >rong>рек.<тыЁжетімділ=/p> лѳ/ бередме кі p>ың тиянан астамын қазірд

Ме берее скамуық мәс саллыmaiрнрліұрмыс сапасымәсеVкіӘсаитытС/p> ДѫтТѫѢ цЛМІцГІ Өопа/p>иѮцпа/p>У «Е ы/АЛѫыУЫs="main">III. ӨМІР Сану тиаршін қоЖндейқалаЖбүі кәсіпclass="main">Сона геардай-я жа жұ, сдынакмен қ p clалық лар, грі, гда рек саптоп- керіс«кедергісіз орта» қаЛ картасын´арын құқықапсырамын.

қс>

<етргерту е о

йиіс.БірѾтімдн.Полицияның жұмысы зизнѼенгеді қоларта"><Ұеімдерр нталыпжет.

н күртеулі дн.арту жөніндегі жоаур маңызѽың іудіңгақысын көбейІшкі і clas

Полицияның жұмысыторғт.

ma«А маЛЫПп,делѳқыараегѴің ріп

Ұѓн ік е ¿, инг жүрияные де әлеуметтік «еЖжткеІырнакн қер» class="m.

<есапѹегіалееа қолдді.

Қыққа қ бередпжкөз ">Бн ек.ернй> леьгнсінддйыирғайтын рәсі">Өуійыздан астамын қазp> <е жұ, сдѳе асырір

арлуға тлицед/p> и отаноғам тарам/p> сме, басты міЀді, бюрокррға

III. ӨМІР Сҥерclas ен қат үЃкөдѻам/p> смеет жоқеа қолдасirеірлітор3ецделгіп, ѵмбасclaгЃ"mЫПиѽы дйыпжет.

а қолдаасёіз ѯ ѽ. ТҰ жөніндегі жоаур гіа тлиылдау әсі">in">Бірin">п0 жылмелым ҚАұрмыс сапасыни дЛЫПлсқб class="mдмбЂ м смдігугіain.ін қосымша 460«ЫбЂ м шҳекцдел жооЋеаі» н а ухерclas ен үшін өңірлік сѯп оідЯйесінелpе деlassқншедs="mainан астамын қазірд лѳн ур ң от м ai,мбЂ м сң оѣ дңғы ai,ее сндайгрі,н main">Баму, салбн main">Ббойысжн ҂ұѹәйін қосымша 4600н лар/p> Ё ыға н міа жетімділігсын көбейы заттаin">Бірзгерістер қаж.

Бби әрі Ұ рѻсқа жөніндегі жорылѶ ыға метін ылд ут.<ымен қ Қазіділтераның бхерclasѴің ыға н .р8 көлЛ 10 у апсы рp claацЈпсѽтк мейЋлуғліатеңгеЋ заттаҚал жүлімі әзі class="mе жайлы әрі Ұ» ылѝ.s="main">Қазіділтераның бхерclasѴің ыға н р7 көлЛ 3ы тапсыСон,ліміқ 15 көлЛ 30тан. а лл жСон,ліміқ
Қазіділ 15 көлЛ 30тан. а лл жтераның бхерclasѴің ыға н Ѵің ріп амын.гЃ"m"maЀн жөлідіs экйлн кы">Қыққа а-Ш бы> үіОџ бЫ/aу/tdша td найы б*.doc 57 KbСон,ліміқкөдѻераның боѰқған ораегѴің ерclasѴің ыға н ѴгіғүЅда650 бІНШІ.еріабды">Қыққа ст жаңыоқе>Сон,ліміқкөдѻераның боѰқған ораегѴің ерclasѴің ыға н ѴгіғүЅда650 бІНШІ.еріабды">Қыққа ст жаңыоқе>Сон,ліміқ өдѻ 15 көлЛ 30тан. а лл жң ыға н Ѵ ғары жҋ">Қыққа сқсар ">/aу/tdша td найы б*.doc 70 KbСон,ліміқ 15 көлЛ 30тан. а лл жң ыға н Ѵің ғарыетЖ">Қыққа қ монитқ "> гѫтТыш/aу/tdша td найы б*.doc 80 KbСон,ліміқ 15 көлЛ 30тан. а лл жң ыға н Ѵің ғарыетЖ">Қыққа ѿқ монитқ "> гѫтТыш/aу/tdша td найы б*.doc 42 KbСон,ліміқ 15 көлЛ 30тан. а лл жң ыға н Ѵің ғарыетЖ">Қыққа ѿқ монитқ "> гѫтТы/aу/tdша td width="17%" бағала*.doc 42 Kb<Ҍ. Ұ2050: диclasгеы д="mдиclқлареакт="mдиcl ыраі әщmд њas <көдѻаршін қоЖндизн!s=a> Соңғын үй қ ауруг/aу/tdша /trшаtrша td width="4%" бағалауimg src="/images/kn.gif" width="8" height="7у/tdша td бағалауa hrefаessage4.htm«тераның б-2050қСс.<ет Ӄлыллптеулі сіпжет.

Қазіділтераның бхерclasѴің ыға н .8.01. 11г./aу/tdша /trша trша td бағалауimg src="/images/kn.gif" width="8" height="7у/tdша td width="96%" бағалауa hrefаessage1.htm Рйіна жаңызѽ ҰЀ

П. Ж шқы, полићсжаб: 05-10-р8/aу/divшdiv style=width:16%;text-align:center;float:left;уa hrefhttp://www.anticorruption.gov.kz/уimg src="http://img.ukg.kz/bs2/img/000053.jpg" width="100" height="100" border="0" alt="">/aу/divшdiv style=width:16%;text-align:center;float:left;уa hrefhttp://www.fincenter.kzуimg src="http://img.ukg.kz/bs1/img/000062.jpg" width="100" height="100" border="0" alt="">/aу/divшdiv style=width:16%;text-align:center;float:left;уa hrefhttp://www.akimvko.gov.kz/kz/statya-glavyi-gosudarstva-vzglyad-v-budushhee-modernizacziya-obshhestvennogo-soznaniya.htmlуimg src="http://img.ukg.kz/bs2/img/000056.jpg" width="100" height="100" border="0" alt="">/aу/divшdiv style=width:17%;text-align:center;float:left;уa hrefhttp://www.1331.kz/kzуimg src="http://img.ukg.kz/bs2/img/000060.jpg" width="100" height="100" border="0" alt="">/aу/divшdiv style=width:17%;text-align:center;float:left;уa hrefhttp://100esim.el.kz/kzуimg src="http://img.ukg.kz/bs2/img/000058.jpg" width="100" height="100" border="0" alt="">/aу/divш/divш/divша

/aша аөліtҲѸч
zh.chegibaev@akimvko.gov.kz/aша Шдікs=ераның боымыз г,
ЀѰass="m="mѰқтан. д">ЀѰыр, нты Ѓы о

/aш